Har funderat över..

Varför min blogg ser ut som ett helsikes dåligt projekt? Jag snackar design. Så svårt det kan vara!
Inte som att jag lägger så stor tid på den iofs.. Men det är ju bra. Mycket tid till annat!

Projektvecka har det varit hela veckan. Tycker vi hittills har gjort ett awesome om än bitvis långsamt jobb. Vi har hunnit med att både utbilda oss själva, bygga, måla och rigga grejer, skriva manus, körscheman osv. Som tur var så har jag inte haft så stor roll i själva planeringen på papper. Jag trivs bättre ute på golvet bland kameror och målarfärg så jag får pyssla, skapa och släpa grejer.

Igår körde jag och Carro en lastkärra runt korridorerna. Detta måste nästan kronas som veckans moment, om man bortser från att vi sprutade på så jäkla mycket rök att brandlarmet gick..

Imorgon är sista dagen, och så också sista dagen bland kameror, sladdar och kontrollrum. Sadness! Det här är även sista terminen med rörlig bild på schemat, såvida inte vi är tillräckligt många för att få starta B-kursen. Vissa lärare verkar ha glömt att ALLA inte vill fota C-kurs.

Nästa vecka är det påsklov :) Det ska bli riktigt skönt faktist. Sportlovet bara försvann, får se om påsklovet gör det samma. Förhoppningsvis så hinner jag slappa lite iallafall.. Känns så skönt att våren äntligen är på gång utanför fönstret. Även om det för tillfället är ganska kallt, ungefär -12 grader, så har man börjat känna värmen ute i solen om dagarna. Det gillar vi :) Till lovet har det nog börjat smälta rejält. På lördag är det dags att ställa om klockan också, vilket ger oss en hel timme mer med ljus på morgonen och skuffar soluppgången kl 04:45 till 05:45!

Sommarjobbsletandet går för tillfället inte så bra. Får se hur det blir, kanske blir det ett jobb på Gotland i år! Annars så ska jag kanske passa på att slappa i sommar eftersom det inte lär bli en ledig sommar på flera år efter denna.

Men nu är det dags för kvällsmys, känner jag. Så godnatt och sov sött, världen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0