Vilken härlig dag!

Nu är det allt varmare i luften ute, -4 grader har vi här i Kalix. Det luktar vår! Fastän det är bara 10 Januari så bärjar våren inte kännas allt för långt bort. Jag är ju inte riktigt någon vintermänniska. Har så otroligt sårt att plåga mig igenom dom mörka årstiderna här uppe.. Nå idag känns som ett löfte om att våren ska komma någon gång. Dagarna blir för tillfället tolv minuter längre, det ger 84 minuter på en vecka.. Så härligt!! Det är dagar som den här som man önskar att man hade en balkong i söderläge så man kunde sitta där och njuta av dom få solstrålarna som lyckas ta sig igenom molnen :)

Imorgon är det dags att gå tillbaka till skolan, det känns rätt skönt för då vet man att dagarna bara flyter förbi. Sen är det bara dryga två månader till sportlovet. Vårterminen är så mycket lightare än höstterminen, visst är den längre men det är ju lov med rätt jämna mellanrum också. Som det ser ut nu så går vi dom två månaderna till sportlov, fast mitt emellan ungefär har vi en långhelg med A-dag, sen är det en månad till påsklov. Efter påsklovet är det en månad till kristi himmelfärds, då är det också långhelg. Sen är det en månad till skolans slut! Ska bli riktigt trevligt med sommarlov, jag längtar redan. Det enda sorgliga med hela grejen är att mina älskade estettreor går ut i år, dom kommer definitivt att saknas!

För tillfället känns det fullt av hopp inför våren och sommaren, det är mycket roligt på gång. Nu hoppas vi på att allt går som det ska bara. Men nu är det allt dags att börja städa, det är ju mycket trevligare att komma hem från vårterminens första dag imorgon och inse att man inte har ett berg med smutsig disk och änglatofflor i hörnen.

Ha det bra allihopa :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0