Jag kommer inte på en passande rubrik?

Ska börja med att berätta att jag har tagit mitt körkort! Gud vad kul det var. Uppkörningen gick helt perfekt också, efter fem första minuterna så kändes det jättebra. :)

För det andra så kan jag säga att jag är sjuk igen, jag HATAR att vara sjuk! Speciellt när min sjukdom inte syns på utsidan. Det kan vara bra i flera månader, sen helt plötsligt ligger den där och lurar.. Kopierar det här från sjukvårdsrådgivningen:

"Crohns sjukdom är en inflammation som kan drabba både tunntarm och tjocktarm. Sjukdomen kommer i skov, vilket innebär att den kommer och går i perioder. Symtomen kan försvinna helt under en tid. Själva sjukdomen kan idag inte botas eller helt försvinna. Personer med sjukdomen kan vanligen leva och arbeta som vanligt även om vissa kommer att bli mycket sjuka, speciellt under skov."

Har då märkt att mina skov är ca2-3 veckor per halvår..

Nu gäller det verkligen att försöka allt för att inte behöva ligga på sjukhus, det är så jävla tråkigt.. Hoppas det går över av sig själv igen den här gången. Det blir till att låta bli att stressa, äta rätt och sova mycket. Visst är det trist, jag är mycket hellre i skolan än att skräpa hemma och göra ingenting. Jobbigt att inte kunna göra vad man vill när man vill. Motionera är bara att glömma, fara ut och dricka kan jag glömma på några veckor det också.
Just för att sjukdomen inte syns på utsidan är det så svårt att få folk att förstå att jag faktist ÄR sjuk. Men ja, det är inte dom människorna som behöver ligga i feber på nätterna, vakna fem gånger för att gå på toa eller för att det gör så ont, ligga och vrida sig och gråta för att det gör ont.. Man känner sig så maktlös också, det finns inget som hjälper liksom.

Nå, nu över till lite roligare grejer. Får förhoppningsvis nycklarna till stugan jag har köpt idag. Kan knappt vänta :) Senast på måndag skulle vi få dom. Ska bli jättekul att sticka nyckeln i dörren på sitt alldeles egna ställe. Det kommer att bli så fint! Bara väntar på att våren ska komma och smälta bort all snö så vi kan börja göra allt som ska göras. Det är en hel del att pyssla med därute, kommer inte bli klart på två-tre år men vad gör det, det är ju roligt att ha något att pyssla med.

Nä nu får jag allt gå och lägga mig ner igen.

Ha en bra dag allihopa :)





Kommentarer
Postat av: Frida

Grattis till körkortet! :)

2010-01-15 @ 08:40:33
URL: http://iliveforthememories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0